چهارمین نمایشگاه توانمندی‌های روستاییان و عشایر

چهارمین نمایشگاه توانمندی‌های روستاییان و عشایر با حضور معاون اول رئیس جمهور، پنجشنبه ۲۴ مرداد در نمایشگاه بین المللی تهران افتتاح و امروز به کار خود خاتمه خواهد داد.

در حاشیه افتتاح چهارمین نمایشگاه توانمندی‌های روستاییان و عشایر اسحاق جهانگیری، معاون اول ریاست جمهوری گفت: دولت به طور کامل آمادگی دارد از کسب کار های مبتنی بر فناوری های نوین و شرکت های دانش بنیان حمایت کند.

وی گفت: وقتی سیستم کسب و کارهای جدید در کشور ایجاد شود و افزایش یابد آن وقت مردم علاوه بر افزایش کسب و کارها احساس رضایت بیشتری خواهند داشت و خدمات بهتری به آنها داده می شود.

معاون اول رئیس‌جمهوری گفت: حتماً دولت تمام قد از این گونه کسب و کارها و گسترش آن حمایت می‌کند و امیدوارم با همکاری وزارت ارتباطات شاهد افزایش موفقیت‌ها در این بخش باشیم چرا که شما در این وزارتخانه با وزیری روبرو هستید که از جوانان خوش فکر و توانمند کشور هستند و در وزارت ارتباطات خوب عمل کردند و همه از ایشان در این پست احساس رضایت می کنند.

محمد امید، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور نیز در حاشیه این نمایشگاه گفت: دولت توجه ویژه ای به بحث اشتغالزایی روستاییان داشته است به همین دلیل بودجه ای ۱۸ هزار میلیارد تومانی به این امر اختصاص یافته که البته تاکنون ۹ هزار میلیارد تومان آن وصول و به صورت تسهیلات مختلف در اختیار روستائیان قرار گرفته شده است.

وی به افزایش مراکز بوم گردی از ۲۵۰ به ۱۸۰۰ نسبت به سال گذشته اشاره کرد و افزود: روستاییان و عشایر می توانند از چهارمین نمایشگاه توانمندی های روستاییان و عشایر برای توسعه کارهای بوم گردی خود استفاده نمایند.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بنده معتقدم که برای توسعه کسب و کارهای خرد در روستاها، باید حوزه های پژوهشی کاربردی شده تا نتایج این امر در توسعه کسب و کارهای محلی و خرد خود را نشان بدهد.

انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران نیز در این خصوص گفت: همواره به دنبال رونق بخشیدن به تولید و فضای کسب و کار بوده ایم و جهت حمایت بیشتر از این امر ذره ای دریغ نکرده ایم.

وی افزود: اما در روستاها باید دولت و مسئولین محلی توجه ویژه ای به اشتغالزایی از طریق کسب و کارهای خرد داشته باشند تا بتوانند جلوی مهاجرت این قشر مهم را گرفته و حتی شاهد مهاجرت معکوس از شهر به روستا نیز باشیم البته این امر نیازمند برنامه ریزی و تحقیق و پژوهش گسترده دارد که امیدواریم با افزایش بودجه در این حوزه ها تحقق این امور را شاهد باشیم.